loading...
پاتوق سرگرمی تفریحی اجتماعی
fun بازدید : 103 جمعه 29 اسفند 1393 نظرات (0)

معرفی 10 مکان شگفت انگیز و مرموز دنیا

10 مکان مرموز و شگفت انگيز در کره زمين
حتما تاکنون درباره مکان هایی مرموز و غیر عادی در گوشه و کنار جهان چیز های زیادی شندیده اید. مکان هایی که داستان ها و افسانه های بسیاری درباره آنها نقل شده است در این مطلب 10 مکان مرموز و شگفت انگیز به شما معرفی می شود.

 

تونل درختی، میث(Meath) ، ایرلند

معرفی 10 مکان شگفت انگیز و مرموز دنیا

معرفی 10 مکان شگفت انگیز و مرموز دنیا

این تونل درختی عجیب در جنگلی قدیمی در نزدیکی شهر دوبلین کشف شده است. یک قلعه، صومعه، دانشگاه و تعدادی گورستان قدیمی نیز در همان نزدیکی یافت شده‌اند.

لاس پوزاس(Las Pozas) ، زیلیتلا(Xilitla) ، مکزیک

معرفی 10 مکان شگفت انگیز و مرموز دنیا

 معرفی 10 مکان شگفت انگیز و مرموز دنیا

 ادوارد جیمز خالق پارکی سورئال در یک جنگل بارانی است. حجاری‌های موجود این منطقه را شبیه به خرابه‌هایی باستانی نموده که در دل زیبایی‌های طبیعت جای گرفته‌اند. در کل این مجموعه محیطی تأثیر‌برانگیز و سرزمینی شگفت‌انگیز را خلق نموده‌اند.

سنوتز(Cenotes) ، مکزیک

معرفی 10 مکان شگفت انگیز و مرموز دنیا

 معرفی 10 مکان شگفت انگیز و مرموز دنیا

گودال‌های طبیعی و عمیق بسیاری در مکزیک یافت شده‌اند. بسیاری از آنها در زمان‌های گذشته توسط قوم مایا و برای اهداف مذهبی و مقدس مورد استفاده قرار میگرفته‌اند. امروزه اما آنها بیشتر به دلیل زیبایی‌های ذاتی و ارزش‌های فرهنگی‌شان مورد بازدید قرار می‌گیرند.

مسیر مسابقه پلایا(Racetrack Playa) ، کالیفرنیا، آمریکا

معرفی 10 مکان شگفت انگیز و مرموز دنیا

معرفی 10 مکان شگفت انگیز و مرموز دنیا

 دریاچه خشکیده‌ای که در دره مرگ قرار گرفته بیشتر به خاطر سنگ‌های مسافرش به شهرت رسیده است. این سنگ‌ها در اطراف سفر می‌کنند و از خود ردی شبیه به مسیر مسابقه برجای می‌گذارند. بر طبق یک فرضیه عمومی، این سنگ‌ها بواسطه وزش بادهای سهمگین که در پی ریزش باران و لغزنده شدن زمین رخ می‌دهد، جابجا می‌شوند.

قله برومو، جاوای شرقی، اندونزی

معرفی 10 مکان شگفت انگیز و مرموز دنیا

معرفی 10 مکان شگفت انگیز و مرموز دنیا

این قله آتشفشانی رفیع با ارتفاع 2.329 متر هنوز هم فعال بوده و از دهانه‌اش خاکستر خارج می‌شود. روی‌هم‌رفته منظره ایجاد شده در این منطقه بسیار تاثیرگذار و غیر‌معمول است.

استون هنج، ویلت‌شایر، انگلستان

معرفی 10 مکان شگفت انگیز و مرموز دنیا

معرفی 10 مکان شگفت انگیز و مرموز دنیا

وقتی پای بناهای مرموز به میان می‌آید حتما نامی از استون هنج هم برده می‌شود. تخمین زده می‌شود این بنای ماقبل تاریخی در فاصله سالهای 3.000 تا 2.000 سال پیش از میلاد مسیح ساخته شده است. دانشمندان در مورد چگونگی جابجا نمودن این تخته سنگ‌های غول پیکر مجادلات فراوانی دارند. همچنین اطلاعات ما در مورد مردمی که این بنا را ساخته‌اند نیز بسیار ناچیز و اندک است.

اگاشیما، ژاپن

معرفی 10 مکان شگفت انگیز و مرموز دنیا

معرفی 10 مکان شگفت انگیز و مرموز دنیا

این قله آتشفشانی در دریای فیلیپین قرار گرفته است. نکته ویژه در مورد این ناحیه قرار‌گرفتن یک قله آتشفشانی کوچک‌تر در مرکز جزیره است. چشم انداز کلی این ناحیه اغلب با مناظر پارک ژوراسیک مقایسه می‌گردد.

آب فشان فلای، نوادا، ایالات متحده

معرفی 10 مکان شگفت انگیز و مرموز دنیا

 معرفی 10 مکان شگفت انگیز و مرموز دنیا

این آبفشان که در یک زمین ویژه تمرینات نظامی قرار گرفته، تا حدودی ساخته دست بشر است. مواد معدنی با فشار و توسط جریان‌های آب گرم زیرزمینی به بیرون رانده شده‌اند؛ اما در اصل یک انفجار ناموفق در حین تمرینات نظامی باعث ایجاد این گودال شده است.این آبفشان همچنان در دل این محوطه خصوصی در حال رشد و گسترش است.

موآی، جزیره ایستر

معرفی 10 مکان شگفت انگیز و مرموز دنیا

این مجسمه‌های حجاری شده و مجزا، بدست مردمان راپا نوآی ( ساکنین پولینزیایی که در جزیره ایستر اقامت داشته‌اند) و بین سال‌های 1250 تا 1500 ساخته شده‌اند. دانشمندان هنوز هم از توضیح چگونگی ساخت این اشکال غول‌آسا و انتقال آنها به نقاط مختلف جزیره ناتوان مانده‌اند.

خطوط نازکا(Nazca) ، پرو

معرفی 10 مکان شگفت انگیز و مرموز دنیا

معرفی 10 مکان شگفت انگیز و مرموز دنیا

مشاهده این پرتره‌های ژئوگلیفی از مرغ مگس‌خوار، عنکبوت، میمون، ماهی، کوسه، ارکاس و خزندگان، ذهن بیننده را کاملاً درگیر چگونگی پیدایش آنها می‌کند. بر طبق تحقیقات انجام شده، این خطوط توسط فرهنگ نازکا (یک شهر، مجموعه‌ای از دره‌ها که در ساحل جنوبی کشور پرو قرار گرفته‌اند؛ همچنین فرهنگ نازکا که از 100 پیش از میلاد تا 800 پس از میلاد قدمت داشته است) و در فاصله سال‌های 400 تا 650 پس از میلاد ساخته شده‌اند و انگیزه‌های معنوی دلیل ساخت آنها بوده است. اگر چه فرضیه‌های بیشمار دیگری نیز دلایلی کاملاً متفاوت برای خلق این پدیده‌های شگفت‌انگیز ارائه می‌دهند.

برای اطلاع از به روز شدن تاپ ناز، تولبار را با یک کلیک نصب کنید. ( برای نصب کلیک کنید )

جدیدترین مطالب

تا حالا این همه دختر و پسر مجرد یجا دیده بودین؟ این دختر زیباترین چهره و اندام دنیا را دارد +عکس عکس های زنان خوش اندام با زیباترین مدل لباس! عوارض وحشتناک خودارضایی بر دختران! +عکس دانلود آهنگ جدید فرزاد فرزین بنام عاشقم باش عکس بازیگران و هنرمندان در کنار سفره هفت سین 94 طرز تهیه شیرینی نارگیلی با آرد کی روش ممنوع الخروج شد / واکنش کی روش به این خبر کلاه قرمزی و عکس های کلاه قرمزی اس ام اس ویژه دید و بازدید نوروز مدل آرایش چشم مخصوص چشم های ریز آداب تحویل سال نو فال روزانه | فال امروز شما سریال های مورد دار و مشکل دار سال 93! چند عکس خنده دار و بامزه به مناسبت سال جدید متن و جمله های زیبا برای تبریک عید نوروز دانلود آهنگ جدید مهدی یراحی، مرتضی پاشایی، سعید شهروز، رضا صادقی، محمد علیزاده اگر استخوان های سالم قوی و محکم میخواهید بخوانید عکس و تصاویر بازیگران در شبکه اجتماعی (67) بهترین دعا در لحظه تحویل سال کی روش استعفا داد / سرمربی بعدی کیست؟ مادر حسن روحانی رییس جمهور درگذشت آموزش بستن گیس جلو مو دانلود آهنگ جدید سیامک عباسی نام تن سپرده به باد دانلود آهنگ جدید شهاب بخارایی بنام حس عجیب استاتوس و اس ام اس خنده دار نوروز 94 تاریخچه عمو نوروز و حاجی فیروز دانلود آهنگ بنیامین بهادری به نام بوی عید جمله های رمانتیک برای استاتوس پیام نوروزی باراک اوباما چه بود؟ توصیه های نوروزی آنا نعمتی دانلود آهنگ بوی عیدی از فرهاد افراد افسرده می توانند رابطه جنسی داشته باشند؟ رد شایعه رابطه آزاده نامداری و احسان علیخانی در اینستاگرام پنج روش برای داشتن ناخن های سالم و زیبا سوتی و اشتباهاتی که روی پوست و مو مرتکب می شوید

آنچه داغ است

اگر هنوز مجردی پس کلیک کن بیاتو!! فقط در 45 روز بدون عمل جراحی بینی خود را کوجک کنید چطور در طول سه روز وزن کم کنیم؟ (باورنکردنیه) جدیدترین مدل مانتو دخترانه و زنانه عکس های لو رفته زن چاق در مترو تهران دخترها عاشق اینا هستند / تصاویر باحال این دختر عجیب ترین اندام دنیا را دارد! +تصاویر زیباترین دختران جهان در سواحل آنتالیا + تصاویر جدیدترین مدل لباس زنانه و دخترانه داستان سریال فاطما گل و عکس بازیگران خلاصه قسمت آخر سریال فریحا و عکس بازیگران عکس بازیگران ایرانی و همسرانشان +جدید قسمت آخر سریال روزی روزگاری و دانلود آهنگ کلیپ دوربین مخفی در آرایشگاه و شیطنت دخترها خلاصه قسمت اخر سریال در انتظار آفتاب عکس قسمت اخر سریال سعید و شورا عکس بازیگران سریال برگ ریزان کشور زیبای مالزی / سفر به مالزی سفر به اسپانیا زیباترین کشور اروپا عکس های 10 شهر زیبای برفی عکس های جالب از کلیسای یخی عکس های قلعه بدروم ترکیه عکس های شهر قرون وسطایی پالمانوا تصاویر قلعه تاریخی آشفورد در ایرلند تصاویر مقبره بی‌بی کا در هند عکس های مسجد شاکرین در استانبول عکس های قصر زیبا روی صخره سنگی در یمن جزیره زیبای کرت در یونان +تصاویر عکس های معدن شعله ور هندوستان کشور زیبای نروژ +تصاویر معرفی 10 کشور تمیز دنیا بهترین مکان های برای تعطیلات کریسمس مکان های تاریخی چین +تصاویر 10 مکان گردشگری آلمان معرفی 10 مکان شگفت انگیز و مرموز دنیا فرناز 67 گفته است:
ژوئن 27th, 2014 - 10:18 ب.ظ

ممنون آدمین جان
در مورد خطوط نازکا باید بگم که این تصاویر فقط از آسمان قابل تشخیص هستند و همین باعث بوجود آمدن نظریات متعدد شده. جالب اینه که ساکنان این منطقه قبل از فیثاغورس و تالس از محاسبات هندسی آگاهی داشتند و تونسته بودن این اشکال رو در ابعادی بزرگ ترسیم کنن. ولی هدف اونا چی بوده؟ چرا این تصاویر رو طوری ترسیم کردن تا فقط از آسمان قابل تشخیص باشه؟ آیا این تصاویر نشانگر آب راهای زیر زمینی در منطقه ای خشکه یا نقوشی متأثر از ستارگان و اجرام آسمانی؟

معرفی 10 مکان شگفت انگیز و مرموز دنیا kimia گفته است:
جولای 10th, 2014 - 9:14 ب.ظ

سلام
مطلب بسیار زیبا و جالبی بود…. سپاس از سایت خوبتان.پیروز باشید

ارسال نظر

ایمیل شما در نظر منتشر نخواهد شد

معرفی 10 مکان شگفت انگیز و مرموز دنیا فال حافظ مشترک ایمیلی سایت شوید گوگل پلاس تاپ ناز عکس بازیگران عکس خنده دار آهنگ فاطما گل عکس عاشقانه مدل مانتو مجلسی مدل مو تعبیر خواب افسانه خورشید و ماه همسریابی کلیپ رقص مدل لباس مجلسی تبادل لینک بستن معرفی 10 مکان شگفت انگیز و مرموز دنیا بستن معرفی 10 مکان شگفت انگیز و مرموز دنیا معرفی 10 مکان شگفت انگیز و مرموز دنیا جدیدترین مدل لباس ها، دانلود آهنگ، عکس بازیگران، اطلاعات فیلم و سریال، اس ام اس، کلیپ در تاپ ناز استفاده از مطالب اختصاصی سایت با ذکر نام تاپ ناز و لینک Topnaz.Com مجاز می باشد. ss
منبع:topnaz.com
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5199
  • کل نظرات : 49
  • افراد آنلاین : 352
  • تعداد اعضا : 40
  • آی پی امروز : 512
  • آی پی دیروز : 625
  • بازدید امروز : 4,881
  • باردید دیروز : 5,613
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 10,494
  • بازدید ماه : 10,494
  • بازدید سال : 876,713
  • بازدید کلی : 4,750,380